سانترال پاناسونیک و تلفن های بی سیم پاناسونیک - آریا تل

نمایندگی آریاتل با مجموعه ای متنوع از تلفن های سانترال و بی سیم پاناسونیک در کنار کیفیت و کارایی بالای محصولات، حق انتخاب بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

سانترال پاناسونیک و تلفن های بی سیم پاناسونیک - آریا تل

نمایندگی آریاتل با مجموعه ای متنوع از تلفن های سانترال و بی سیم پاناسونیک در کنار کیفیت و کارایی بالای محصولات، حق انتخاب بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

تلفن سانترال چیست و چگونه کار می‌کند؟


تلفن سانترال پاناسونیک

تلفن سانترال پاناسونیک یا تلفن داخلی به تلفن‌هایی گفته می‌شود که در ادارات و موسسات استفاده می‌شوند. امروزه با هر موسسه و یا شرکتی تماس می‌گیریم قبل از ارتباط با اپراتور انسانی پیامی ماشینی برای ما پخش می‌گردد که در آن شرکت معرفی می‌شود و از ما میخواهد برای ارتباط با بخش‌های مختلف سازمان کلید 1 تا 9 را وارد نماییم. به این نوع از سیستم‌های تلفنی سیستم تلفن سانترال یا تلفن داخلی اطلاق میگردد. به طور خلاصه تلفن سانترال به به سیستم تلفنی گفته می‌شود که توسط آن می‌توان چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل کرد. برای توضیح بیشتر و بهتر چگونگی کار تلفن‌های سانترال مثال زیر را در نظر بگیرید.

شرکتی شامل 200 اتاق است و هر کدام از این اتاق‌ها نیاز به یک خط تلفن دارد، اما تقاضای 200 خط ازاد تلفن از شرکت مخابرات امکان پذیر نخواهد بود. حتی اگر دریافت این خطوط هم میسر باشد باز هم این کار منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا حتی در یک زمان مشخص در پر ترافیک‌ترین ساعات روز میانگین تعداد خطوط در حال مکالمه به 40 خط هم نمی‌رسد. به علت پاره‌ای از مسایل از قبیل محدودیت در واگذاری خطوط ازاد تلفن از طرف شرکتهای مخابرات ملاحظات اقتصادی یا برخی شرایط خاص از جمله مسایل امنیتی استفاده از تلفن سانترال اجتناب ناپذیر به نظر میرسد. این مثال روشن می‌کند که برای چنین مکانی 30 الی 40 خط آزاد تمام نیاز ما را براورده می‌سازد. بنابرین باید به طراحی یک سیستم سانترال 40 به 200 پرداخت. در یک سیستم سانترال تلفن تعدادی خط تلفن در پورت ورودی قرار می گیرند و با یک نسبت منطقی به پورت های خروجی تبدیل می‌شوند. این خود اهمیت استفاده از چنین سیستمی را اشکار می‌سازد. هر کاربری که با این سیستم تماس می‌گیرد باید به محض اشغال شدن خط یا شنیدن پیغام شماره داخلی خود را وارد کند و یا با تماس با اپراتور تقاضای وصل شده به بخش مورد نیاز را داشته باشد. سیستم پس از اشکار سازی و رمز گشایی کدهای DTMF یکی از خطوط اصلی را به داخلی مورد نظر وصل و مکالمه را برقرار می‌کند. به همین دلیل است که توانایی‌های بسیار یک سیستم سانترال آن را به انتخابی بی رقیب در بسیاری از مکان‌ها از جمله ادارات ودانشگاه ها و… تبدیل کرده است.

سانترال پاناسونیک

مزیت‌های دیگر تلفن سانترال

مزیت دیگر و بسیار مهم تلفن سانترال ارتباط داخلی بین اتاق‌های یک شرکت و یا سازمان بدون هزینه‌ی تلفن است. برای روشن شدن به مثال بالا توجه کنید. تمام 200 کارمند شرکت توسط یک شبکه‌ی داخلی به یکدیگر متصل هستند و در صورت نیاز می‌توانند با گرفتن شماره‌ی کد داخلی با کارمند دیگر ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند. بدون اینکه نیاز به استفاده از خطوط مخابراتی و پرداخت هزینه‌ی تلفن باشد. از دیگر مزایای مراکز سانترال این است که می‌توان همزمان چند نفر را پشت خط نگه داشت. مزیت سومی که می‌توان برای تلفن سانترال بیان کرد، منشی اتوماتیک است که وقتب شخصی با شرکت تماس می‌گیرد پیام ماشینی به صورت اتوماتیک برای او پخش می‌شود، مثلاً واحد فروش عدد یک واحد حسابداری عدد دو و غیره. تلفن‌های سانترال دارای بیش از 400 کد می‌باشد که می‌توانیم به هر حالتی که خواستیم دستگاه را تنظیم کنیم. در ادامه با ما باشید تا در مورد تلفن های بی سیم پاناسونیک بیشتر بدانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.