سانترال پاناسونیک و تلفن های بی سیم پاناسونیک - آریا تل

نمایندگی آریاتل با مجموعه ای متنوع از تلفن های سانترال و بی سیم پاناسونیک در کنار کیفیت و کارایی بالای محصولات، حق انتخاب بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

سانترال پاناسونیک و تلفن های بی سیم پاناسونیک - آریا تل

نمایندگی آریاتل با مجموعه ای متنوع از تلفن های سانترال و بی سیم پاناسونیک در کنار کیفیت و کارایی بالای محصولات، حق انتخاب بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

چرا به دستگاه سانترال پاناسونیک نیاز داریم؟

دستگاه سانترال

دستگاه سانترال چیست؟

تکنولوژی سانترال پاناسونیک به منظور پاسخگویی به تماس های ورودی و هدایت آنها به داخلی های مورد نظر استفاده می‎شود. برای مثال وقتی با یک شرکت بزرگ تماس بگیرید و با یک قسمت خاص مثلا بخش مدیریت بخواهید صحبت کنید، باید یک نفر باشد که شما را به مدیر متصل کند. اما به محض اینکه تماس شما پاسخ داده شد یک صدای ضبط شده چنین پاسخ می‎دهد: خوش آمدید … برای ارتباط با اپراتور کلید 0، برای ارتباط با بخش فروش کلید1، برای ارتباط با بخش پشتیبانی فنی کلید 3 و ….»

با این راهنمایی گویا شما متوجه می‎شوید که برای ارتباط با مدیر شرکت باید چه کلیدی را فشار دهید. بعد از چند ثانیه به صورت خودکار تلفن مدیر به صدا در می‎آید و شما با او صحبت می‎کنید. به این تکنولوژی سانترال گفته می‎شود.

دستگاه سانترال چطور کار‏ می‎‎کند؟

سانترال یک شبکه تلفنی داخلی است که برای شرکت‎ها ‎و ارگان های بزرگ استفاده می‎شود. در این تکنولوژی می‎توان چند خط شهری را به تعداد زیادی خطوط داخلی متصل کرد. در واقع به جای اینکه چندین خط تلفن را در اختیار مشتریان یا کسانی که قصد دارند با شما تماس بگیرند، قرار دهید، تنها یک خط تلفن به آنها می‎دهید. سپس شماره داخلی خود را در پرانتز و در مقابل شماره قرار می‎دهید.

مطالعه کنید! تلفن سانترال چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای مثال شرکت شما 8 قسمت مختلف دارد. برای اینکه هر یک از این قسمت‎ها ‎بتواند همزمان با تلفن صحبت کند، به 8 خط شهری نیاز دارید. اما با تهیه یک دستگاه سانترال شما تعداد کمتری خط شهری تهیه و سپس آنها را به 8 داخلی تقسیم می‎کنید. به طوری که هر یک از قسمت‎های شرکت ‎تلفن داشته باشند.

از مزیت های این روش اینکه همه قسمت‎ها ‎همزمان می‎توانند با تلفن صحبت کنند. در این صورت خط اشغال نمی شود. مثلا اگر مدیر مجموعه در حال صحبت کردن با تلفن است، همزمان تلفن یکی از اتاق های کنار به صدا در می‎آید. این فناوری به افزایش راندمان کاری شرکت‎ها ‎کمک زیادی کرده است.

برای استفاده از دستگاه سانترال باید برای هر 3 بخش، یک خط شهری در نظر بگیرید. برای مثال اگر شرکت شما 15 کارمند در بخش های مختلف دارد، به 5 خط شهری نیاز دارید. در واقع با هر خط شهری‏ می‎‎توان 3 داخلی ایجاد کرد.

مزیت های استفاده از دستگاه سانترال پاناسونیک

پاناسونیک یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید محصولات دیجیتال است. دستگاه سانترال یکی از جدیدترین و بروزترین تولیدات این برند محسوب می‎شود. از جمله مزیت های دستگاه سانترال پاناسونیک می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

منشی خودکار

یکی از کاربردهایی دستگاه سانترال پاناسونیک داشتن یک منشی خودکار است که به طور شبانه روزی تماس های ورودی را پاسخ می‎دهد. با وجود این تکنولوژی نیاز شرکت به یک نیرو برای پاسخ دادن به تلفن کمتر می‎شود. همچنین منشی خودکار بلافاصله بعد از اولین بوق به تماس های ورودی پاسخ می دهد. از سوی دیگر به دلیل اینکه برخی از تماس های ورودی در ساعات غیراداری صورت می‎گیرد، منشی خودکار قادر به پاسخگویی جهت راهنمایی خواهد بود.

استفاده بهینه از خطوط شهری کم

زمانی که تعداد زیادی کارمند در شرکت مشغول کار باشند و هر یک عهده دار یک مسئولیت خاص باشد، با خطوط شهری می‎توان برای هر یک از آنها یک خط داخلی تهیه کرد. در این صورت هر یک از کارمندان به طور مشخص می‎دانند کدام تماس مربوط به آنهاست. پس وقت و زمانشان صرف پاسخگویی به تماس های همکارانشان نمی شود. همچنین مسئولیت‎ها ‎و وظایف در پاسخگویی به تلفن برای هر یک از کارمندان مشخص می‎شود که تداخلی با هم پیدا نمی کند.

ارتباطات داخلی رایگان میشود

یکی دیگر از مزیت‎ها ‎و قابلیت های دستگاه سانترال ارتباط بین خطوط داخلی در شرکت است. به طوری که ارتباط تلفنی داخل سازمانی رایگان و راحت می‎شود. این قابلیت برای شرکت‎ها ‎و سازمان های بزرگ کاربرد دارد. زمانی که یکی از کارمندان بخواهد با بخش دیگر سازمان ارتباط برقرار کند، تماس او راحت و بدون هزینه خواهد بود. با این قابلیت ارتباطات بین کارمندان سریع تر و بدون هزینه انجام می‎شود که بازدهی شرکت را بیشتر می‎کند.

مطالعه کنید! تاریخچه ساخت تلفن سانترال

امکان بررسی شبکه تلفن های شرکت به صورت لحظه ای

از دیگر قابلیت هایی استفاده از دستگاه سانترال باید به قابلیت گزارشگیری و مانیتورینگ لحظه به لحظه شبکه تلفن های شرکت اشاره کرد. به طوری که مدیریت شرکت می‎تواند تمامی تماس های ورودی را تحت نظر داشته باشد. در صورت اهمیت هر یک از تماس‎ها ‎و در صورت نیاز به بررسی آنها، اطلاعات لحظه به لحظه در اختیار مدیر و یا سایر کارکنان شرکت قرار می‎گیرد.

قابلیت تنظیم محدودیت تماس

تنظیم محدودیت زمانی کاربرد دارد که شرکت بخواهد از تماس کارکنان با خارج از سیستم جلوگیری کند. این کار اغلب به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه صورت می‎گیرد. برای مثال جلوگیری از تماس کارکنان با شماره های خارج از کشور یکی از این موارد است. در حالی که شرکت به این نوع تماس‎ها ‎هیچ نیازی ندارد و کارکنان تنها برای امور شخصی از تلفن شرکت استفاده می‎کنند. با وجود این قابلیت، کنترل و مدیریت شرکت به شکل راحت تر و محترمانه تری انجام می‎شود.

سانترال امنیت بالای تماسها را تضمین میکند

امنیت بالای تماس‎ها ‎و شبکه های داخلی سازمان یکی از مهمترین مواردی است که باید در دستگاه سانترال مورد توجه قرار بگیرد. البته در سانترال پاناسونیک به این موضوع توجه زیادی شده است. در صورت استراق سمع تماس های ورودی و خروجی سازمان ممکن است بخشی از اطلاعات توسط رقبا ربوده است. این موضوع ممکن است صدمات زیادی را متوجه شرکت‎ها ‎و سازمان‎ها ‎کند. این در حالی است که دستگاه سانترال پاناسونیک با اطمینان بالا، از ورود شخص سوم در مکالمات جلوگیری می‎کند.

جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان

یکی دیگر از مزیت های استفاده از دستگاه سانترال پاناسونیک جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان و تماس های ورودی است. به طوری که با پاسخگویی سریع و به موقع و راهنمایی سریع تماس گیرنده به داخلی مورد نظر از اتلاف وقت او جلوگیری‏ می‎‎شود. همچنین به دلیل اینکه با داخلی های متعدد هیچ خطی اشغال نمی شود، تماس گیرنده در زمان کوتاه با داخلی مورد نظر تماس برقرار‏ می‎‎کند.

تلفن های سانترال پاناسونیک


تلفن سانترال

بسیاری از شرکت های تجاری و یا سازمان ها برای ارتباط با مشتریان خود نیاز به تعداد زیادی خطوط تلفن شهری دارند 2 ، 3، 10 ، 100 و یا بیشتر! فکر کنید اگر برای هر خط تلفن یک گوشی وصل می شد و برای هرکدام یک اوپراتور نیاز بود تا جوابگوی مخاطبین باشند چه اتفاقی می افتاد! و یا اینکه کارمندان یک شرکت و یا سازمان برای ارتباط داخلی باهم باید یکدیگر را صدا میکردند و یا از پشت میز خود بلند شده و پیش فرد مورد نظر می رفتند! چه همهمه ای درون شرکت بوجود می آمد؟

این مشکلات ایده اختراع تلفن سانترال را بوجود آورد و حدودا از دهه 40 و 50 میلادی تلفن های سانترال به بازار آمدند.

تلفنهای سانترال از یک طرف میتوانند تعداد زیادی خطوط تلفن شهری را جوابگو باشند و از طرف دیگر ارتباط داخلی کارکنان یک سازمان را برقرار نمایند.

با استفاده از این دستگاه های تلفن مرکزی یا سانترال شما میتوانید بسیاری از خدمات و اطلاع رسانی های خود به مشتریانتان را بصورت اتوماتیک ارائه نمایید، از قبیل اعلام ساعات کاری، آدرس، اعلام داخلی های شرکت و بسیاری از پیامهای ثابت دیگر که در مجموعه های بزرگ چندین اپراتور برای این کار لازم است در حالی که یک دستگاه تلفن سانترال بدون مشکل و به صورت 24 ساعته این خدمات را ارائه میکند! فقط کافیست یک مرتبه توسط متخصص نصب و راه اندازی شود.

شرکت پاناسونیک یکی از شرکتهای پیشرو و از معروف ترین برندهایی است که دستگاه های تلفن مرکزی (سانترال) را از دیرباز طراحی و تولید می نماید. سانترال های پاناسونیک از جمله کم دردسرترین و کارآمدترین دستگاه های موجود در بازار میباشد و در ایران نیز مقبولیت بالایی دارد.

دستگاه های سانترال پاناسونیک اعم از مدل های قدیمی وجدید آن توسط شرکت ایران پاناسونیک پشتیبانی شده و این شرکت خدمات فروش و پس از فروش آن را به مشتریان خود ارائه می نماید.

امروزه تلفنهای سانترال پاناسونیک پیشرفت زیادی کرده اند و با استفاده از تکنولوژی دیجیتال و VOIP تجهیزات خود را گسترش داده اند.

شرکتهایی که شعب مختلف دارند می توانند با استفاده از دستگاه های سانترال پاناسونیک و انواع خطوط مخابراتی شعب خود را به یکدیگر متصل نمایند.

دستگاه های سانترال پاناسونیک به دو دسته کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم میشوند که از نظر تعداد اتصال خطوط شهری و تعداد خطوط داخلی تنوع دارند.

درهنگام خرید دستگاه های تلفن سانترال پاناسونیک باید موارد زیر را مدنظر قرارداد:

  • تعداد خطوط تلفن شهری و نوع آن
  • تعداد خطوط داخلی مورد نیاز
  • میزان حافظه مورد نیاز جهت ضبط مکالمات مخاطبین
  • منشی تلفنی
  • صندوق صوتی
  • لیست سیاه
  • امکان دریافت تماس ها روی رایانه و یا گوشی های تلفن همراه هوشمند
  • امکان کنفرانس و تماس گروهی

و غیره . . .

منبع