سانترال پاناسونیک و تلفن های بی سیم پاناسونیک - آریا تل

نمایندگی آریاتل با مجموعه ای متنوع از تلفن های سانترال و بی سیم پاناسونیک در کنار کیفیت و کارایی بالای محصولات، حق انتخاب بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

سانترال پاناسونیک و تلفن های بی سیم پاناسونیک - آریا تل

نمایندگی آریاتل با مجموعه ای متنوع از تلفن های سانترال و بی سیم پاناسونیک در کنار کیفیت و کارایی بالای محصولات، حق انتخاب بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

سیپ ترانک

سیپ ترانک (SIP Trunk) عبارتی است که این روزها در زمینه‌ی مخابرات و به خصوص تلفن‌های سانترال بسیار شنیده می‎‌شود و کاربرد بسیاری نیز دارد. افراد بسیاری هستند که هنوز با این آیتم آشنایی ندارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی سیپ ترانک (SIP Trunk) و بررسی ویژگی‌ها و ارائه دهندگان این سرویس بپردازیم. در صورتی که قصد استفاده از این سرویس مخابراتی را دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

سیپ ترانک

سیپ یا SIP چیست؟

قبل از هر چیز واژه‌ی سیپ ترانک (SIP Trunk) را بررسی می‌کنیم. کلمه‌ی سیپ (SIP) در واقع مخفف عبارت Session Initiation Protocol می‌باشد. Session Initiation Protocol یک پروتکل ارتباطی جهت برقراری مکالمه بر روی بستر شبکه است. Session Initiation Protocol یکی از اصلی‌ترین پروتکل‌ها برای انتقال صدا بر روی بستر شبکه یا همان ویپ (VoIP) است. که با استفاده از آن برقراری یک مکالمه‌ی تلفنی و مدیریت امکان پذیر خواهد بود. این سیستم مخابراتی برای افرادی که قصد ایجاد مکالمات تلفنی با استفاده از شبکه‌ی IP، را دارند، بسیار کاربردی خواهد بود.

ترانک (Trunk) چیست؟

ترانک یک اصطلاح در زمینه‌ی تلفن‌ها و شبکه‌ی سانترال است. اگر بخواهیم به طور خلاصه مفهوم ترانک را بیان کنیم باید بگوییم که ترانک نوعی ارتباط است که از طریق آن می‌توان بیشتر از یک مکالمه تلفنی را برقرار کرد.

سیپ ترانک

سیپ ترانک (SIP Trunk) چیست؟

با تعریف جداگانه‌ی مفاهیم سیپ یا SIP و ترانک (Trunk) حالا می‌توانیم سیپ ترانک (SIP Trunk) را به صورت دقیق‌تر تعریف کنیم. سیپ ترانک نوعی پل ارتباطی است که با استفاده از بستر شبکه و با استفاده از پروتکل SIP، امکان برقراری مکالمه تلفنی چند کاربره را فراهم می‌کند. نکته‌ی قابل توجه در ارتباطات سیپ ترانک این است که این ارتباطات دو طرف دارد. طرف اول تلفن ویپ و یا شبکه‌ی سانترال است و طرف دوم شرکت سرویس دهنده‌ی سیپ ترانک است که می‌توان یک سانترال ویپ و یا یک گیت وی باشد.

سرویس دهندگان سیپ ترانک (SIP Trunk)

سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) برای اولین بار توسط مخابرات به شرکت‌های دیگر ارائه شد. این سرویس با وجود محدودیت ظرفیت لینک‌های E1 در مراکز مخابراتی به صورت گسترده به شرکت‌هایی که خواستار آن بودند ارائه شد. پس از استقبال از سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) شرکت مخابرات ایران تصمیمی اتخاذ کرد که از شبکه‌ی NGN بیشتر استفاده کرده و سرویس تلفنی بر پایه‌ی سیپ ترانک (SIP Trunk) را به صورت وسیع‌تر و گسترده‌تری استفاده کند. پس از مدتی شرکت مخابرات پروانه‌ی FCP که بر اساس آن دارندگان پروانه‌ی FCP مجاز به راه اندازی شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) و نیز ارائه خدمات ارتباطی و انتقال داده ثابت بر بستر آن خواهند بود. هم اکنون 11 شرکت‌ از جمله آریا تدبیر رسانه (شاتل)، انتقال داده‌های آسیا تک، داده گستر عصر نوین (های‌وب)، گسترش ارتباطات مبنا، پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین)، پیشگامان توسعه ارتباطات، انتقال داده‌های نداگستر صبا (صبانت)، حلما گستر خاورمیانه (عصرتلکام)، داده پردازی رسپینا، توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، افرانت دارای مجوز FCP هستند و خدمات سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) را ارائه می‌دهند.

سیپ ترانک

مزایای استفاده از سیپ ترانک (SIP Trunk)

با استفاده از سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) شما امکان واگذاری گستره متنوعی از کانال‌های هم‌زمان و نامبرینگ متناظر با آن را خواهید داشت و همچنین این سرویس قابل استفاده بر روی کابل مسی و فیبر نوری را دارا می‌باشد. سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) به افزایش تعداد تجهیزات سمت متقاضی با افزایش تعداد شماره تلفن نیاز ندارد. (تنها یک عدد مودم لازم است). در سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) محدودیت جغرافیایی برای سرویس وجود ندارد. با استفاده از سیپ ترانک (SIP Trunk) نیازی به گیت وی و یا کارت E1 ندارید و همین در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد کرد. با استفاده از این سرویس  امکان مدیریت ترافیک صوتی ارسالی بر روی لینک به دلیل استفاده از بسته‌های IP را خواهید داشت.

تجهیزات مورد نیاز سرویس سیپ ترانک

از این انتخاب یک سرویس دهنده‌ی سیپ ترانک از بیان اسامی که در بالا ذکر شد، می‌توانید سرویس مورد نیاز خود را با توجه به تعداد تماس هم‌زمان و نوع شماره تلفن خریداری کنید. پس از آن یک نام کاربری و رمز عبور و یک آدرس آی پی مربوط به SBC سرویس دهنده به مشترک داده می‌شود که می‌بایست آن‌ها را در تعریف سیپ ترانک SIP Trunk در سانترال آی پی خود بکار گیرد.

در ادامه تجهیزات مورد نیاز این سرویس را بیان می‌کنیم. قبل از هر چیز شرکت شما نیاز به یک مودم مخابراتی (G.SHDSL.Bis) دارد. پس از آن یک سرور ویپ و یا سانترال تحت شبکه مورد نیاز است. در این نوع سرویس باید از گوشی‌‌های IP Phone استفاده شود. همچنین این سرویس به یک گیت وی برای استفاده از خطوط معمولی نیاز دارد. پسیو شبکه که شامل کابل کشی و تجهیزات سوئیچ شبکه باید برای این سرویس به‌درستی تنظیم و راه اندازی شوند.

مزایای تلفن سانترال

تلفن سانترال بدون شک در برقراری نظم و هماهنگی بیشتر در شرکت ها و تمام مجموعه های کاری نقشی اساسی را ایفا می کند. اگر شما شرکتی داشته باشید که سه فرد برای پاسخگویی به مشتری ها تعیین شده باشند و برای هر فرد یک خط تلفن در نظر گرفته شده باشد، احتمالا با مشکلات گوناگونی روبه رو هستید. اگر شخصی با اپراتور دوم کار داشته باشد و به خط دیگری زنگ بزند، بی نظمی و تداخلات زیادی به وجود خواهد آمد. این بی نظمی ها به پرستیژ و دیسیپلین کاری مجموعه ی شما ضربه خواهد زد و باعث اتلاف وقت و انرژی خواهد شد. با به کار گیری تلفن سانترال پاناسونیک این مشکلات به کلی حل شده است. می توانید با یک تلفن هر سه خط را داشته باشید. همچنین پرسنل شما می توانند با قابلیت خطوط داخلی که در تلفن سانترال وجود دارد با یکدیگر به راحتی در ارتباط باشند.

تلفن پاناسونیک قابلیت سانترال را بر روی تلفن های خود ایجاد کرده است. بسیاری از مدل های تلفن دیجیتال پاناسونیک وجود دارند که این قابلیت را داشته و در شرکت ها و تمام مجموعه ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. تلفن دیجیتال مزایای بارزی نسبت به تلفن های آنالوگ دارد و بسیار پر طرفدار تر از تلفن های آنالوگ هستند. تلفن دیجیتال KX-DT543 یکی از مدل های تلفن پاناسونیک بوده که قابلیت سانترال را داشته و با ظاهر شکیل و زیبا برای تمامی سازمان ها و مجموعه های کاری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

تلفن دیجیتال KX_DT543

این تلفن یکی از طراحی های زیبا و کاربردی تلفن سانترال پاناسونیک است که در گروه تلفن های KX_DT500 قرار می گیرد. این مدل از تلفن های پاناسونیک ابعاد جدیدی از تجربه ی صدا را به روی شما می گشایند. بدون شک کیفیت بالای صدا در این مدل تلفن سانترال آن را برای بسیاری از شرکت ها به بهترین گزینه برای خرید تبدیل می کند. همچنین در کنار کیفیت صدای بسیار بالا، به سادگی می توانید به ویژگی های قدرتمند و حمایتی و تمام نرم افزار های موجود روی این تلفن دیجیتال دسترسی داشته باشید. همچنین طراحی بسیار مدرن و امکان خرید دو رنگ سفی و مشکی از ویژگی های این دستگاه به حساب می آید. به سادگی می توانید در دفتر کار خود از سری KX_DT500 بهره برده و آن را با دکور داخلی محل کار خود هماهنگ کنید. تلفن پاناسونیک KX_DT543 نیز یکی از مدل های همین خانواده ی قدرتمند است که با ویژگی های بسیار کاربردی طراحی و تولید شده است. کار کردن با این تلفن پاناسونیک پیشرفته بسیار آسان است. صفحه کلید الفبایی، دکمه های فراوان با قابلیت برنامه پذیری، پرت EHS برای پشتیبانی از اتصال هدست (headset) وایرلس برخی از ویژگی های این تلفن سانترال شرکت پاناسونیک هستند. پرت سوئیچ هوک الکترونیکی به تلفن دیجیتال KX_DT543 اجازه می دهد تا چندین headset را به طور هم زمان از طریق وایرلس به دستگاه متصل کند. این قابلیت به استفاده کنندگان آن اجازه می دهد تا به آسانی و راحتی در هر حالتی به تلفن ها پاسخ داده و نیازی نیست تا به طور دائم بر روی صندلی خود بنشینند.

تلفن پاناسونیک KX-TS880MX

با پیشرفت فناوری ارتباطات و تکنولوژی های نوین ارتباطی، هم اکنون وقتش رسیده که گوشی تلفن قدیمی خود را با گوشی تلفن ثابت و پیشرفته پاناسونیک پایه بلند KX-TS880MX جایگزین کنید و از امکانات پیشرفته آن لذت ببرید. گوشی تلفن ثابت پاناسونیک مدل KX-TS880MX بسیار پیشرفته بوده و دارای بلندگوهای قدرتمند و شفاف جهت راحتی استفاده از تلفن و مکالمه آزاد می باشد که در طراحی این محصول این تکنولوژی بسیار منحصر به فرد و پرکاربرد محسوب می شود. به همین دلیل قیمت خرید تلفن ثابت رومیزی پاناسونیک KX-TS880MX از لحاظ کارایی بسیار مناسب می باشد. تلفن سانترال پاناسونیک مدل KX-TS880MX برای مصارف خانگی بسیار مناسب بوده است که در مغازه ها، دفاتر خدماتی، بنگاه ها و سایر اماکن رسمی و اداری نیز کاربرد دارد.

گوشی تلفن پاناسونیک مدل KX-TS880MX اصلی ترین خصوصیاتی که دارد این است که با شناسه تماس گیرنده یا همان کالر آی دی سازگار می باشد. این تلفن هوشمند پاناسونیک دارای 10 عدد دکمه شماره گیری سریع و یک عدد قفل شماره گیری می باشد که قابلیت ها و امکانات این تلفن هوشمند را به صورت خودکار افزایش می دهد. تلفن هوشمند پاناسونیک مدل KX-TS880MX از طراحی منحصر به فرد و باریک برخوردار است و دارای یک صفحه کلید هوشمند الفبایی و عددی می باشد که در نوع خود بسیار منحصر به فرد بوده است و سیم پیچشی طولانی این گوشی هوشمند به طول 39 سانتی متر است که به صورت مستقیم به دستگاه تلفن پاناسونیک متصل شده است.

تلفن پاناسونیک

 

فراموش نکنید تلفن ثابت هوشمند پاناسونیک مدل KX-TS880MX یکی از بهترین و پیشرفته ترین محصولات کمپانی پاناسونیک بوده است که از دسته تلفن های هوشمند با سیم این شرکت می باشد و دارای کیفیت عالی در طراحی و ساخت می باشد. نمایشگری که برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است، به صورت سه خطی است که به کاربران کمک می کند به طور واضح کلمات و اعداد را از روی این نمایشگر به راحتی تشخیص دهند و شناسایی کنند. این تلفن هوشمند پاناسونیک طراحی و ساخت بسیار زیبایی دارد و حافظه دفترچه تلفن آن قابلیت این را دارد که تا 99 شماره را ذخیره سازی کند.

این تلفن هوشمند پاناسونیک KX-TS880MX دارای ویژگی دسترسی سریع به شماره تلفن ها نیز می باشد و دارای بهترین سیستم کالر آی دی Caller ID می باشد. همچنین باتری های استفاده شده در این تلفن 3 عدد از نوع AAA می باشند که در ذخیره سازی انرژی و کیفیت ساخت، در سطح بسیار بالایی ساخته شده اند. تلفن هوشمند پاناسونیک مدل KX-TS880MX این قابلیت را دارد که شماره گیری سطوح اعداد را محدود کند و می توانید به عنوان مثال دو عدد خاص را برای شماره گیری ممنوع کنید و حداکثر محدودیت آن تا 2 عدد می باشد که کاربر بنا به سلیقه شخصی خود میتواند محدود کند همچنین این تلفن هوشمند دارای سیم بلندی به طول 396.24 میلیمتری است که به راحتی می توانید به کمک آن صدای دستگاه را در چند مرحله جداگانه تنظیم نمایید.

جالب است بدانید تمامی امکانات در نظر گرفته شده برای این تلفن هوشمند بر اساس نیازهای اداری و تجاری طراحی و ساخته شده اند که استفاده راحت و بسیار آسان را تضمین می کند. به همین دلیل این گوشی تلفن هوشمند ارگونومیک، صفحه نمایش سه خطی خوانا و واضح همچنین نمایش شماره افراد تماس‌گیرنده‌ برای این تلفن طراحی و در نظر گرفته شده اند. برای آشنایی با تلفن های بی سیم پاناسونیک با ما همراه باشید.